Legendariska spelmän
från Nordanstig
Wiktor Öst
som fackföreningsman
Info från Jan Wadin:
Hej!
Jag har skaffat kopior på protokoll fört vid konstituerande möte med Svenska
Målareförbundets avdelning 209
i Bergsjö 5 januari 1947 och med spelmannen Wiktor Öst som sekreterare. Min far Erik
Wadin blev den nya
avdelningens kassör.
Hälsningar
Jan Wadin
3 Mars, 2009