Wiktor Öst - Låtarna
<< Tillbaka till låtförteckningen | Kommentarer & arrangemang: Thomas von Wachenfeldt
Detta var Wiktor Östs "ofullbordade".
Han blev aldrig riktigt nöjd med den
och försökte ändra på den in i det sista.
Ändå får man väl säga
att en mer välkomponerad
"wienerspelmansvals" sällan hörts
varken förr eller sedan.
Man drar osökt lite paralleller
till Joh. Seb. Bachs "Die kunst der Fuge",
eller Mozarts "Requiem" - En mästares ofullbordade bokslut
över sin kompositionsgärning.