Wiktor Öst - Låtarna
<< Tillbaka till låtförteckningen | Kommentarer & arrangemang: Thomas von Wachenfeldt
Den här låten brukade Wiktors kusin,
Jon-Erik Öst ofta spela.
På sitt typiska manér
hade Jon-Erik följande förklaring:
Första reprisen är glad.
"Gumman har gått bort,
nu gör jag som jag vill,
spottar på golvet
och känner mig som en människa".
Andra reprisen är lite mer melankolisk.
"Hon vart länge borta.
Kommer hon inte hem snart?"
(Blir orolig och tittar då och då
ut genom fönstret).
"Jo! Äntligen, där kommer hon!"
Då blir spelmannen glad
och klämmer i med tredje reprisen
som går i sprittande dur.